Unified communications-oplossing

Het principe van unified communications is dat meerdere diensten worden samengebracht met een minimum aan tools! Vaste of mobiele telefoon, e-mail, fax, instant messaging, sociale media, video, delen van documenten, agenda's, aanwezigheidsbeheer, conferenties, ... Beheer al uw kanalen en applicaties vanaf één gebruiksvriendelijke interface.

QUANT ICT heeft meer dan 20 jaar ervaring in de digitale sector. Met een combinatie van innovaties, technische competencies, kennis van uw markt en kwalitatieve partnerships kunnen wij u betrouwbare oplossingen aanbieden.

VRAAG EEN AFSPRAAK

Voordelen van perfect geïntegreerde
unified communications

 

Blijf altijd en overal bereikbaar.

Unified communications creëert de ideale omstandigheden van een werkomgeving wanneer u op afstand en via het internet werkt.
Mobiliteitsbeheer is dus geen probleem meer!

 

Zet in op duidelijke, transparante communicatie tussen medewerkers, klanten, leveranciers en partners.

Dankzij unified communications kunnen de leden van het team gemakkelijk in real time hun ideeën delen, zowel mondeling als visueel. Bovendien verbetert deze technologie de klantrelaties: prospects kunnen rekenen op een snel contact met de juiste persoon. De medewerkers kunnen gemakkelijk klantendossiers opvragen om de context van elk gesprek optimaal in te schatten.

Verhoog de productiviteit van uw onderneming en werk efficiënter.

U krijgt een algemeen overzicht van de beschikbaarheid van elke medewerker, ongeacht of die in het kantoor dan wel op afstand werkt. Ook de organisatie van vergaderingen en het doorschakelen van oproepen gaan gemakkelijker.

 

Gebruik flexibele oplossingen die snelheid garanderen en het beheer vereenvoudigen.

De samenwerkings- en beheerstools zijn eenvoudiger en op één toestel gecentraliseerd.

 

Beheer uw kosten

Reiskosten, investerings-, exploitatie- en onderhoudskosten, abonnementen op meerdere communicatieoplossingen ... Dankzij unified communications geniet u van minder uitgaven met de best mogelijke ervaring.

Voor

Na

De medewerkers …

 

werken van 9.00 u. tot 17 u.

kunnen op ieder tijdstip werken 

werken op kantoor

werken waar ze willen

gebruiken de kantoorapparatuur

gebruiken eender welk toestel

hebben een vooraf bepaald werkdoel

werken op maat 

houden informatie achter

delen informatie

gebruiken een op e-mails gebaseerd systeem

gebruiken IP-gebaseerde samenwerkingstechnologie

Kies QUANT ICT voor uw unified communications

Unified communications is een complexe uitdaging omdat deze oplossing niet zomaar een trend is, maar beantwoordt aan een reële vraag van de gebruikers. Die zijn nu gewend dezelfde ervaring te vinden op alle media waarover ze beschikken.

Het team van QUANT ICT voorziet in al uw behoeften, ongeacht of u met een lokale dan wel een cloudgebaseerde infrastructuur werkt. Het biedt geavanceerde technologie met feilloze beveiliging. 

Aangeboden diensten en functies:

Audio

Vandaag zijn de klassieke toestellen verouderd. De telefonie werkt voortaan met een IP-communicatieserver om een betere geluidskwaliteit te verkrijgen. QUANT ICT biedt zo oplossingen met professionele geluidskwaliteit aan. Als een gebruiker niet beschikbaar is, kunnen de oproepen worden doorgeschakeld via een SIP-server.

Chat 

Beschik in real time over een communicatie- en samenwerkingsoplossing en beheer uw aanwezigheidsstatus.

Ad hoc Conferencing

Schakel naadloos om tussen een one-to-onegesprek en een conferentiegesprek met meerdere gebruikers dankzij de Ad Hoc Conferencing-technologie. U kunt gemakkelijk andere functies zoals het delen van documenten toevoegen, zonder de lopende communicatie te onderbreken.

Web Real-Time Communication (WebRTC)

WebRTC is rijk aan mogelijkheden en biedt ondernemingen nieuwe creatieve toepassingen. Doel: elk verbonden toestel veranderen in een communicatietool en in real time zoveel mogelijk informatie kunnen delen (gesprekken, tekstberichten, bestanden, schermen) tussen browsers.

Met WebRTC-applicaties kunnen we bijvoorbeeld via de toets 'opbellen' online een adviseur bellen van een winkel waarvan we de website aan het bekijken zijn, online ondersteuning vragen of een intern dynamisch sociaal netwerk aanmaken.

Wij vinden altijd de oplossing die het best is afgestemd op uw behoeften. Klassieke oplossing, consumer based modus, public, hybrid, private cloud ... Alles is mogelijk!

Video

Uw technologie biedt een grotere bandbreedte dankzij de integratie van LAN. U kunt probleemloos een videogesprek bijwonen met zeer hoge resolutie! Op het vlak van WAN worden verschillende codecs gebruikt om video's te versturen via IP. De recentste technologie werkt met H.264. 

Eén telefoonnummer 

Smartphone, pc, deskphone ... Welk toestel u ook gebruikt, met de 'one number'-functie bereikt u elke gebruiker vanaf één nummer. Dit proces is volledig transparant voor de beller! U kunt zo een toestel definiëren waarop u gebeld wilt worden, of een reeks toestellen die gelijktijdig of in de door u bepaalde volgorde zullen overgaan.

Is er een telefoongesprek aan de gang? Activeer met één toets de 'Rapid Session Shift' en zet uw gesprek of videoconferentie zonder onderbreking voort, zelfs wanneer u van toestel verandert. 

Privé- en beveiligde conferenties

Moet u online discussiëren over bijzonder belangrijke onderwerpen? Plan uw conferentie en nodig elke deelnemer uit via e-mail of de agenda. Het proces is volledig beveiligd.

 

Wij vinden altijd de oplossing die het best is afgestemd op uw behoeften. Klassieke oplossing, consumer based modus, public, hybrid, private cloud ... Alles is mogelijk!

LATEN WE OVER UW PROJECT PRATEN